Monday 13 February 2012

Cupcakes



A dziś będzie walentynkowo-kapkejkowo-landrynkowo!

Wszystkim nam chyba już tęskno do lata.  A Walentynki to dobry pretekst do dodania trochę słodyczy i koloru, kiedy szaro i buro za oknami. Przyznam się, że dzisiaj po raz pierwszy odważyłam się zrobić cupcakes. Zawsze mi się wydawało, ze to taki skomplikowany wypiek i zabiera bardzo dużo czasu (a jak już wspominałam raczej uciekam od przepisów, które są czasochłonne. Wyjątkiem są tylko dania na Wigilie. W tym wypadku jestem gotowa do poświęceń). A jednak bardzo się myliłam. Sam przepis jest prosty (można go też modyfikować na wiele sposobów). I wcale nie zabiera tak dużo czasu. Co więcej? Wszystkie cupcakes udały mi się za pierwszym razem! Zaręczam, ze skoro ja sobie tak sprawnie z nimi poradziłam, to i Wam się uda coś wyczarować na jutro. 

A co nam dziś będzie potrzebne? (składniki na 12 sztuk)

  1. 115g niesolonego masła (postarajcie się je wyciągnąć wcześniej z lodówki, nie powinno być twarde)
  2. 115 drobnego cukru trzcinowego (caster sugar)
  3. 2 lekko ubite jajka
  4. 1 łyżeczka olejku zapachowego
  5. 115g mąki z dodatkiem proszku do pieczenia ( W UK kupicie gotową self-raising flour, można ją zastąpić zwykłą mąką z 1 płaską łyżeczką proszku do pieczenia)
  6. łyżka mleka







Co robimy?
  1. Masło ucieramy z cukrem na gładką masę
  2. Do gładkiej masy dodajemy powoli ubite jajka cały czas mieszając mikserem (można też ubijać trzepaczką)
  3. Dodajemy olejek zapachowy
  4. Przy pomocy metalowej łyżki mieszamy powstałą masę z przesianą mąką
  5. Dodajemy mleko i cała masę raz jeszcze mieszamy delikatnie metalową łyżką





6. Papierowe foremki wkładamy do formy na muffiny i wypełniamy je przygotowaną masą
7. Formę wkładamy do nagrzanego piekarnika(190 stopni) i pieczemy około 20 min
8. Po wyciągnięciu z piekarnika odczekujemy 10 minut i przekładamy cupcakes na metalową tackę do    całkowitego wystygnięcia


ULUBIONA CZĘŚĆ PROGRAMU- DEKORUJEMY

Co nam będzie potrzebne:

  1. 150g niesolonego masła
  2. Olejek zapachowy
  3. 2 łyżki rumu
  4. 280g cukru pudru
  5. 1-2 łyżki mleka
  6. Klika kropel różowego barwnika

  1. Masło ucieramy z cukrem pudrem i olejkiem zapachowym. 
  2. Do gotowej masy dodajemy mleko
  3. Wszystko razem mieszamy z barwnikiem (barwnik można pominąć. Ja zdecydowałam się go dziś użyć ze względu na walentynkowy nastrój)
  4. Gotową masę przekładamy do rożka i zaczynamy dekorację!






1 comment:

  1. Wyglądają prześlicznie! :)

    Zapraszam do mnie:
    http://makelife-easier.blogspot.com/2012/05/stroje-kapielowe-push-up-od-heppin.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You might also like: